
Ako deti
dobre pripraviť
do života?
Základom výchovy a vzdelávania v našej materskej škole je
„Výchova je najväčší a najťažší problém, ktorý možno človeku uložiť.“
Učitelia v materskej škole sú tí, ktorí majú vo svojich rukách osudy detí, a tým aj osud ľudstva. Pracujú s deťmi a každodenne ovplyvňujú ich životy, ich myslenie, ich správanie a konanie. Sú jednou z malého množstva profesií, od ktorej sa očakáva, že bude cielene a programovo spolupôsobiť pri vytváraní základných ľudských kompetencií.
O nás
Materská škola sv. Františka Assiského sa nachádza v Banskej Štiavnici. Sídli v budove Katolíckej spojenej školy na ulici A. Gwerkovej-Göllnerovej, pár metrov pešou chôdzou od nádherného historického centra mesta, v tichom prostredí, v blízkosti botanickej záhrady.
Jej zriaďovateľom je Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Banská Bystrica.
Materská škola je štvortriedna. Navštevujú ju deti z Banskej Štiavnice, no záujem o výchovu a vzdelávanie v nej prejavujú aj rodičia z okolitých obcí. Poskytuje možnosť celodennej i poldennej formy edukácie deťom od 2 rokov.

Základné piliere

Duchovný rozmer vzdelávania
Náboženská výchova je integrálnou súčasťou každého dňa. Hravou formou u detí podporujeme rozvoj morálnych a kultúrnych hodnôt založených na kresťanskom vnímaní človeka a sveta. Sme otvorení všetkým rodinám, ktoré rešpektujú naše hodnoty, bez ohľadu na ich svetonázor.

Kvalitná príprava na školské vyučovanie
Systematicky a odborne prostredníctvom zaujímavých aktivít a cvičení stimulujeme u detí rozvoj určitej psychickej funkcie, trénujeme napríklad zrakovú a sluchovú diferenciáciu, vnímanie telesnej schémy a časového sledu, priestorovú a pravo-ľavú orientáciu, reč, hrubú a jemnú motoriku alebo grafomotoriku.

Úzka spolupráca rodiny a školy
Neustále hľadáme nové, efektívne, tradičné i netradičné formy spolupráce s rodinami detí. Snažíme sa o vytvorenie kooperácie založenej na partnerskom vzťahu, vzájomnej dôvere a úcte, ústretovosti a pochopení. Uvedomujeme si, že úzka spolupráca materskej školy s rodičmi je dôležitá pre komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa.

Inkluzívne vzdelávanie
Pedagogickým prístupom a rôznymi stratégiami vytvárame prostredie, v ktorom sa usilujeme o uspokojenie vzdelávacích potrieb každého dieťaťa. Snažíme sa o odstránenie bariér v prístupe k predprimárnemu vzdelávaniu aj pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, pre deti so zdravotným znevýhodnením či cudzincov alebo vojnových utečencov.
Čo ešte ponúkame?
Spoznaj náš skvelý tím!
Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach a externe absolvovala UMB v Banskej Bystrici v odbore učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. V atestačnej práci sa zamerala na hodnotenie a sebahodnotenie detí predškolského veku. Počas 29-ročnej praxe si rozšírila pedagogické zručnosti mnohými certifikovanými a akreditovanými kurzmi. Jej silnou stránkou je inkluzívne vzdelávanie a má bohaté skúsenosti s deťmi so ŠVVP v bežných materských školách.
Konzultačné hodiny: denne 11:30 – 12:30 (po telefonickom dohovore aj v inom čase)
Triedna učiteľka
Mgr. Monika Luptáková
1.trieda – Vrabčeky (2 – 3 ročné deti)
Vyštudovala predškolskú a elementárnu pedagogiku na UMB v Banskej Bystrici. Je pedagogickým zamestnancom s 1. atestáciou. Jej pridanou hodnotou sú bohaté pedagogické skúsenosti. Počas svojej pedagogickej praxe absolvovala niekoľko akreditovaných vzdelávacích programov zameraných na inovatívne a aktivizujúce metódy v predškolskom vzdelávaní. Získané poznatky úspešne aplikuje v každodennej práci s deťmi. Charakterizuje ju úsmev, porozumenie, trpezlivosť a ochota pomôcť. Okrem tanca rada kreslí, športuje a pracuje na sebe. Je tvorivou dušou nášho tímu.
Úspešne ukončila Pedagogickú a sociálnu akadémiu blahoslavenej Laury v Trnave. Dosiahla kariérový stupeň – učiteľ s 1. atestáciou. Svoje pedagogické kompetencie si rozšírila absolvovaním rôznych vzdelávaní, seminárov i webinárov. Nakoľko má veľmi rada prírodu, v materskej škole inklinuje predovšetkým k environmentálnej výchove. Pod jej vedením deti formou hry, bádaním a experimentovaním objavujú svet a skúmajú javy okolo seba. Za dôležité považuje spokojnosť a šťastie ako detí, tak aj rodičov. Okrem prírody miluje hudbu a tanec. Pečie vynikajúce koláče.
Pedagogické vzdelanie nadobudla v Trnave na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury. Svoju pedagogickú spôsobilosť si rozšírila štúdiom špeciálnej pedagogiky. Ovláda španielsky jazyk. Pri svojej práci kladie dôraz na rozvíjanie tvorivosti a emocionálneho sveta detí. Využíva rôznorodé aktivity ako kreslenie, maľovanie a dramatické hry, ktoré deťom prinášajú radosť a nové podnety. Vo voľnom čase rada číta. S obľubou siahne po kresťanskej literatúre, životopisoch inšpiratívnych ľudí či literatúre faktu. Svoju prácu miluje. S nadšením vykonáva činnosti, v ktorých môže v plnej miere zužitkovať svoju kreativitu. Rada kreslí, maľuje. V edukačnom procese veľmi často využíva metódy tvorivej dramatiky, ktoré obohacujú deti o nové skúsenosti a zážitky. Vo voľnom čase sa venuje fitness. Nepohrdne ani dobrou knihou.
Triedna učiteľka
Katarína Letkovičová
4.trieda – Sovičky (5 – 6 ročné deti)
Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom, kde vyštudovala odbor Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Absolvovala aktualizačné vzdelávanie, ktorého obsahom bolo rozvíjanie bazálnej jazykovej a literárnej gramotnosti u detí predškolského a mladšieho školského veku. Napriek krátkej praxi je učiteľkou s rozvinutou empatiou k detským potrebám. Jej prioritou sú športové činnosti, hlavne tanec – aktivita plná radosti a šťastia.
Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach odbor Učiteľstvo pre materské školy. Charakterizuje ju bohatá pedagogická prax, zodpovednosť a spoľahlivosť. Počas svojej pedagogickej praxe absolvovala rôzne vzdelávania v oblasti predprimárneho vzdelávania. Láska k prírode a pohybu jej dodáva pozitívnu energiu, ktorú prenáša aj do svojej práce s deťmi. Medzi jej záľuby patrí turistika, hra na klavír a pečenie vianočných oblátok.
Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo vyštudovala na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury v Trnave. Svoje kompetencie si rozšírila absolvovaním vzdelávacích programov zameraných na rozvoj čitateľskej a digitálnej gramotnosti detí materskej školy. Voľný čas najradšej trávi v prírode, k čomu s láskou vedie aj deti. Zo spoločných vychádzok si vždy donesú množstvo prírodného materiálu, ktorý kreatívne využijú v ďalšej činnosti. Jej veľkou záľubou je turistika a šport.
Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom v odbore Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Počas svojej krátkej praxe absolvovala Komplexný vzdelávací program pre materské školy MAŠKO rozvíja a inovačné vzdelávanie Rozvoj grafomotoriky v predprimárnom vzdelávaní. Práca s deťmi ju baví a napĺňa. Má láskavý a trpezlivý prístup k deťom. Voľný čas trávi rada so svojou rodinou v prírode. Obľubuje tanec a šport. Vyznačuje sa empatiou a schopnosťou načúvať potrebám detí.
Ukončila Strednú odbornú školu pedagogickú v Žiari nad Hronom, kde získala základ pre prácu s deťmi predškolského veku. S deťmi pracuje s láskou a trpezlivosťou. Každý deň v škôlke ju napĺňa radosťou a energiou. V práci je empatická a vždy pripravená vytvoriť pre deti podnetné a bezpečné prostredie. S nadšením vykonáva činnosti, v ktorých môže v plnej miere zužitkovať svoju kreativitu a vynikajúcu digitálnu zručnosť. Vo voľnom čase rada tancuje a trávi čas s rodinou.