Materská škola sv. Františka Assiského

Materská škola sv. Františka Assiského

Ako deti
dobre pripraviť
do života?

Základom výchovy a vzdelávania v našej materskej škole je

Láska

Dôvera

Pocit bezpečia

Uznanie

„Výchova je najväčší a najťažší problém, ktorý možno človeku uložiť.“- Immanuel Kant

Učitelia v materskej škole sú tí, ktorí majú vo svojich rukách osudy detí, a tým aj osud ľudstva. Pracujú s deťmi a každodenne ovplyvňujú ich životy, ich myslenie, ich správanie a konanie. Sú jednou z malého množstva profesií, od ktorej sa očakáva, že bude cielene a programovo spolupôsobiť pri vytváraní základných ľudských kompetencií.

O nás

Materská škola sv. Františka Assiského sa nachádza v Banskej Štiavnici. Sídli v budove Katolíckej spojenej školy na ulici A. Gwerkovej-Göllnerovej, pár metrov pešou chôdzou od nádherného historického centra mesta, v tichom prostredí, v blízkosti botanickej záhrady.

Jej zriaďovateľom je Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Banská Bystrica.

Materská škola je štvortriedna. Navštevujú ju deti z Banskej Štiavnice, no záujem o výchovu a vzdelávanie v nej prejavujú aj rodičia z okolitých obcí. Poskytuje možnosť celodennej i poldennej formy edukácie deťom od 2 rokov.

Výchova a vzdelávanie

Základné piliere

Duchovný rozmer vzdelávania

Náboženská výchova je integrálnou súčasťou každého dňa. Hravou formou u detí podporujeme rozvoj morálnych a kultúrnych hodnôt založených na kresťanskom vnímaní človeka a sveta. Sme otvorení všetkým rodinám, ktoré rešpektujú naše hodnoty, bez ohľadu na ich svetonázor.

Kvalitná príprava na školské vyučovanie

Systematicky a odborne prostredníctvom zaujímavých aktivít a cvičení stimulujeme u detí rozvoj určitej psychickej funkcie, trénujeme napríklad zrakovú a sluchovú diferenciáciu, vnímanie telesnej schémy a časového sledu, priestorovú a pravo-ľavú orientáciu, reč, hrubú a jemnú motoriku alebo grafomotoriku.

Úzka spolupráca rodiny a školy

Neustále hľadáme nové, efektívne, tradičné i netradičné formy spolupráce s rodinami detí. Snažíme sa o vytvorenie kooperácie založenej na partnerskom vzťahu, vzájomnej dôvere a úcte, ústretovosti a pochopení. Uvedomujeme si, že úzka spolupráca materskej školy s rodičmi je dôležitá pre komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa.

Inkluzívne vzdelávanie

Pedagogickým prístupom a rôznymi stratégiami vytvárame prostredie, v ktorom sa usilujeme o uspokojenie vzdelávacích potrieb každého dieťaťa. Snažíme sa o odstránenie bariér v prístupe k predprimárnemu vzdelávaniu aj pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, pre deti so zdravotným znevýhodnením či cudzincov alebo vojnových utečencov.

Čo ešte ponúkame?

Výchovu k čnostiam
Vzdelávanie formou hry a zážitkovo-skúsenostného učenia
Saunovanie a fyzioterapeutické cvičenia pod vedením vlastného zdravotného maséra
Krúžkovú činnosť – Anglický jazyk, Tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina
Útulne a účelne vybavené učebne i ostatné priestory školy
Možnosť kontinuálneho vzdelávania od materskej školy po strednú školu „pod jednou strechou“
Učitelia

Spoznaj náš skvelý tím!

Zástupkyňa riaditeľa školy, učiteľka

Mgr. Martina Ďuricová

Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach a externe absolvovala UMB v Banskej Bystrici v odbore učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. V atestačnej práci sa zamerala na hodnotenie a sebahodnotenie detí predškolského veku. Počas 29-ročnej praxe si rozšírila pedagogické zručnosti mnohými certifikovanými a akreditovanými kurzmi. Jej silnou stránkou je inkluzívne vzdelávanie a má bohaté skúsenosti s deťmi so ŠVVP v bežných materských školách.

Konzultačné hodiny: denne 11:30 – 12:30 (po telefonickom dohovore aj v inom čase)

Triedna učiteľka

Mgr. Monika Luptáková

1.trieda – Vrabčeky (2 – 3 ročné deti)

Vyštudovala predškolskú a elementárnu pedagogiku na UMB v Banskej Bystrici. Je pedagogickým zamestnancom s 1. atestáciou. Jej pridanou hodnotou sú bohaté pedagogické skúsenosti. Počas svojej pedagogickej praxe absolvovala niekoľko akreditovaných vzdelávacích programov zameraných na inovatívne a aktivizujúce metódy v predškolskom vzdelávaní. Získané poznatky úspešne aplikuje v každodennej práci s deťmi. Charakterizuje ju úsmev, porozumenie, trpezlivosť a ochota pomôcť. Okrem tanca rada kreslí, športuje a pracuje na sebe. Je tvorivou dušou nášho tímu.

Triedna učiteľka

Diana Zorvanová

2.trieda – Kukučky (3 – 4 ročné deti)

Úspešne ukončila Pedagogickú a sociálnu akadémiu blahoslavenej Laury v Trnave. Dosiahla kariérový stupeň – učiteľ s 1. atestáciou. Svoje pedagogické kompetencie si rozšírila absolvovaním rôznych vzdelávaní, seminárov i webinárov. Nakoľko má veľmi rada prírodu, v materskej škole inklinuje predovšetkým k environmentálnej výchove. Pod jej vedením deti formou hry, bádaním a experimentovaním objavujú svet a skúmajú javy okolo seba. Za dôležité považuje spokojnosť a šťastie ako detí, tak aj rodičov. Okrem prírody miluje hudbu a tanec. Pečie vynikajúce koláče.

Triedna učiteľka

Mária Šlúchová

3.trieda – Vranky (4 – 5 ročné deti)

Pedagogické vzdelanie nadobudla v Trnave na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury. Svoju pedagogickú spôsobilosť si rozšírila štúdiom špeciálnej pedagogiky. Ovláda španielsky jazyk. Pri svojej práci kladie dôraz na rozvíjanie tvorivosti a emocionálneho sveta detí. Využíva rôznorodé aktivity ako kreslenie, maľovanie a dramatické hry, ktoré deťom prinášajú radosť a nové podnety. Vo voľnom čase rada číta. S obľubou siahne po kresťanskej literatúre, životopisoch inšpiratívnych ľudí či literatúre faktu. Svoju prácu miluje. S nadšením vykonáva činnosti, v ktorých môže v plnej miere zužitkovať svoju kreativitu. Rada kreslí, maľuje. V edukačnom procese veľmi často využíva metódy tvorivej dramatiky, ktoré obohacujú deti o nové skúsenosti a zážitky. Vo voľnom čase sa venuje fitness. Nepohrdne ani dobrou knihou.

Triedna učiteľka

Katarína Letkovičová

4.trieda – Sovičky (5 – 6 ročné deti)

Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom, kde vyštudovala odbor Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Absolvovala aktualizačné vzdelávanie, ktorého obsahom bolo rozvíjanie bazálnej jazykovej a literárnej gramotnosti u detí predškolského a mladšieho školského veku. Napriek krátkej praxi je učiteľkou s rozvinutou empatiou k detským potrebám. Jej prioritou sú športové činnosti, hlavne tanec – aktivita plná radosti a šťastia.

Učiteľka

Mária Kotillová

Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach odbor Učiteľstvo pre materské školy. Charakterizuje ju bohatá pedagogická prax, zodpovednosť a spoľahlivosť. Počas svojej pedagogickej praxe absolvovala rôzne vzdelávania v oblasti predprimárneho vzdelávania. Láska k prírode a pohybu jej dodáva pozitívnu energiu, ktorú prenáša aj do svojej práce s deťmi. Medzi jej záľuby patrí turistika, hra na klavír a pečenie vianočných oblátok.

Učiteľka

Vladimíra Sabalová

Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo vyštudovala na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury v Trnave. Svoje kompetencie si rozšírila absolvovaním vzdelávacích programov zameraných na rozvoj čitateľskej a digitálnej gramotnosti detí materskej školy. Voľný čas najradšej trávi v prírode, k čomu s láskou vedie aj deti. Zo spoločných vychádzok si vždy donesú množstvo prírodného materiálu, ktorý kreatívne využijú v ďalšej činnosti. Jej veľkou záľubou je turistika a šport.

Asistent učiteľa

Martina Malatincová

Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom v odbore Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Počas svojej krátkej praxe absolvovala Komplexný vzdelávací program pre materské školy MAŠKO rozvíja a inovačné vzdelávanie Rozvoj grafomotoriky v predprimárnom vzdelávaní. Práca s deťmi ju baví a napĺňa. Má láskavý a trpezlivý prístup k deťom. Voľný čas trávi rada so svojou rodinou v prírode. Obľubuje tanec a šport. Vyznačuje sa empatiou a schopnosťou načúvať potrebám detí.

Asistent učiteľa

Kristiána Bartolovicová

Ukončila Strednú odbornú školu pedagogickú v Žiari nad Hronom, kde získala základ pre prácu s deťmi predškolského veku. S deťmi pracuje s láskou a trpezlivosťou. Každý deň v škôlke ju napĺňa radosťou a energiou. V práci je empatická a vždy pripravená vytvoriť pre deti podnetné a bezpečné prostredie. S nadšením vykonáva činnosti, v ktorých môže v plnej miere zužitkovať svoju kreativitu a vynikajúcu digitálnu zručnosť. Vo voľnom čase rada tancuje a trávi čas s rodinou.

Novinky a udalosti

načítavam

Dokumenty

Informovaný súhlas s pokračovaním plnenia povinného predprimárneho vzdelávania

Posúdenie zdravotného stavu dieťaťa

Prevádzkový poriadok - 1. príloha - Sauna

Prevádzkový poriadok MŠ sv. Františka Assiského

Žiadosť o pokračovanie plnenia povinného predprimárneho vzdelávania

Žiadosť o prerušenie dochádzky dieťaťa do materskej školy

Žiadosť o prijatie dieťaťa na predprimárne vzdelávanie

Žiadosť o prijatie do MŠ prestupom

Žiadosť o ukončenie predprimárneho vzdelávania dieťaťa v materskej škole

Kde nás nájdeš?