![Materská škola sv. Františka Assiského](./assets/imgs/img3.jpg)
Ako deti
dobre pripraviť
do života?
Základom výchovy a vzdelávania v našej materskej škole je
„Výchova je najväčší a najťažší problém, ktorý možno človeku uložiť.“
Učitelia v materskej škole sú tí, ktorí majú vo svojich rukách osudy detí, a tým aj osud ľudstva. Pracujú s deťmi a každodenne ovplyvňujú ich životy, ich myslenie, ich správanie a konanie. Sú jednou z malého množstva profesií, od ktorej sa očakáva, že bude cielene a programovo spolupôsobiť pri vytváraní základných ľudských kompetencií.
O nás
Materská škola sv. Františka Assiského sa nachádza v Banskej Štiavnici. Sídli v budove Katolíckej spojenej školy na ulici A. Gwerkovej-Göllnerovej, pár metrov pešou chôdzou od nádherného historického centra mesta, v tichom prostredí, v blízkosti botanickej záhrady.
Jej zriaďovateľom je Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Banská Bystrica.
Materská škola je štvortriedna. Navštevujú ju deti z Banskej Štiavnice, no záujem o výchovu a vzdelávanie v nej prejavujú aj rodičia z okolitých obcí. Poskytuje možnosť celodennej i poldennej formy edukácie deťom od 2 rokov.
![](./assets/imgs/img2.jpg)
Základné piliere
![](./assets/imgs/icons/duchovny_rozmer.jpg)
Duchovný rozmer vzdelávania
Náboženská výchova je integrálnou súčasťou každého dňa. Hravou formou u detí podporujeme rozvoj morálnych a kultúrnych hodnôt založených na kresťanskom vnímaní človeka a sveta. Sme otvorení všetkým rodinám, ktoré rešpektujú naše hodnoty, bez ohľadu na ich svetonázor.
![](./assets/imgs/icons/priprava.jpg)
Kvalitná príprava na školské vyučovanie
Systematicky a odborne prostredníctvom zaujímavých aktivít a cvičení stimulujeme u detí rozvoj určitej psychickej funkcie, trénujeme napríklad zrakovú a sluchovú diferenciáciu, vnímanie telesnej schémy a časového sledu, priestorovú a pravo-ľavú orientáciu, reč, hrubú a jemnú motoriku alebo grafomotoriku.
![](./assets/imgs/icons/spolupraca.jpg)
Úzka spolupráca rodiny a školy
Neustále hľadáme nové, efektívne, tradičné i netradičné formy spolupráce s rodinami detí. Snažíme sa o vytvorenie kooperácie založenej na partnerskom vzťahu, vzájomnej dôvere a úcte, ústretovosti a pochopení. Uvedomujeme si, že úzka spolupráca materskej školy s rodičmi je dôležitá pre komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa.
![](./assets/imgs/icons/inkluziva.jpg)
Inkluzívne vzdelávanie
Pedagogickým prístupom a rôznymi stratégiami vytvárame prostredie, v ktorom sa usilujeme o uspokojenie vzdelávacích potrieb každého dieťaťa. Snažíme sa o odstránenie bariér v prístupe k predprimárnemu vzdelávaniu aj pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, pre deti so zdravotným znevýhodnením či cudzincov alebo vojnových utečencov.
Čo ešte ponúkame?
Spoznaj náš skvelý tím!
Zástupkyňa riaditeľa školy, triedna učiteľka
Mgr. Martina Ďuricová
1. trieda – Vrabčeky (2 – 3 ročné deti)
Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach. Externe študovala na UMB v Banskej Bystrici odbor Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. V 1. atestačnej práci sa venovala problematike hodnotenia a sebahodnotenia detí predškolského veku. Svoje pedagogické zručnosti si počas svojej 27 ročnej praxe rozšírila absolvovaním množstva certifikovaných a akreditovaných vzdelávaní a kurzov. Jej silnou stránkou je inkluzívne vzdelávanie. Má bohaté pedagogické skúsenosti so vzdelávaním detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežných materských škôl.
Konzultačné hodiny: denne 11:30 – 12:30 (po telefonickom dohovore aj v inom čase)
Triedna učiteľka
Katarína Letkovičová
2. trieda – Kukučky (3 – 4 ročné deti)
Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom, kde vyštudovala odbor Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Absolvovala aktualizačné vzdelávanie, ktorého obsahom bolo rozvíjanie bazálnej jazykovej a literárnej gramotnosti u detí predškolského a mladšieho školského veku. Napriek krátkej praxi je učiteľkou s rozvinutou empatiou k detským potrebám. Jej prioritou sú športové činnosti, hlavne tanec – aktivita plná radosti a šťastia.
Triedna učiteľka
Mgr. Monika Luptáková
3. trieda – Vranky (4 – 5 ročné deti)
Vyštudovala predškolskú a elementárnu pedagogiku na UMB v Banskej Bystrici. Je pedagogickým zamestnancom s 1. atestáciou. Jej pridanou hodnotou sú bohaté pedagogické skúsenosti. Počas svojej pedagogickej praxe absolvovala niekoľko akreditovaných vzdelávacích programov zameraných na inovatívne a aktivizujúce metódy v predškolskom vzdelávaní. Získané poznatky úspešne aplikuje v každodennej práci s deťmi. Charakterizuje ju úsmev, porozumenie, trpezlivosť a ochota pomôcť. Okrem tanca rada kreslí, športuje a pracuje na sebe. Je tvorivou dušou nášho tímu.
Úspešne ukončila Pedagogickú a sociálnu akadémiu blahoslavenej Laury v Trnave. Dosiahla kariérový stupeň – učiteľ s 1. atestáciou. Svoje pedagogické kompetencie si rozšírila absolvovaním rôznych vzdelávaní, seminárov i webinárov. Nakoľko má veľmi rada prírodu, v materskej škole inklinuje predovšetkým k environmentálnej výchove. Pod jej vedením deti formou hry, bádaním a experimentovaním objavujú svet a skúmajú javy okolo seba. Za dôležité považuje spokojnosť a šťastie ako detí, tak aj rodičov. Okrem prírody miluje hudbu a tanec. Pečie vynikajúce koláče.
Ukončila UMB v Banskej Bystrici, odbor Predškolská a elementárna pedagogika. V priebehu svojej krátkej pedagogickej praxe sa zúčastnila aktualizačných vzdelávaní so zameraním na predčitateľskú gramotnosť. Byť učiteľkou vníma ako poslanie a možnosť ako rozvíjať v deťoch všetky stránky ich osobnosti. Z profesionálneho hľadiska medzi jej silné stránky patrí zodpovednosť, asertivita, empatia a flexibilita. Medzi jej záľuby patrí tanec, hra na klavír a výlety do prírody. Rada si prečíta dobrú knihu.
Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo vyštudovala na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury v Trnave. Svoje kompetencie si rozšírila absolvovaním vzdelávacích programov zameraných na rozvoj čitateľskej a digitálnej gramotnosti detí materskej školy. Voľný čas najradšej trávi v prírode, k čomu s láskou vedie aj deti. Zo spoločných vychádzok si vždy donesú množstvo prírodného materiálu, ktorý kreatívne využijú v ďalšej činnosti. Jej veľkou záľubou je turistika a šport.
Vyštudovala Strednú odbornú školu pedagogickú blahoslavenej Laury v Trnave. Svoju pedagogickú spôsobilosť si rozšírila štúdiom špeciálnej pedagogiky. Ovláda španielsky a anglický jazyk. Svoju prácu miluje. S nadšením vykonáva činnosti, v ktorých môže v plnej miere zužitkovať svoju kreativitu. Rada kreslí, maľuje. V edukačnom procese veľmi často využíva metódy tvorivej dramatiky, ktoré obohacujú deti o nové skúsenosti a zážitky. Vo voľnom čase sa venuje fitness. Nepohrdne ani dobrou knihou.