Ako deti
dobre pripraviť
do života?
Základom výchovy a vzdelávania v našej materskej škole je:
„Výchova je najväčší a najťažší problém, ktorý možno človeku uložiť.“
Učitelia v materskej škole sú tí, ktorí majú vo svojich rukách osudy detí, a tým aj osud ľudstva. Pracujú s deťmi a každodenne ovplyvňujú ich životy, ich myslenie, ich správanie a konanie. Sú jednou z malého množstva profesií, od ktorej sa očakáva, že bude cielene a programovo spolupôsobiť pri vytváraní základných ľudských kompetencií.
Materská škola
sv. Františka Assiského
Nachádza sa v Banskej Štiavnici. Sídli v budove Katolíckej spojenej školy na ulici A. Gwerkovej-Göllnerovej, pár metrov pešou chôdzou od nádherného historického centra mesta, v tichom prostredí, v blízkosti botanickej záhrady.
Jej zriaďovateľom je Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Banská Bystrica.
Materská škola je štvortriedna. Navštevujú ju deti z Banskej Štiavnice, no záujem o výchovu a vzdelávanie v nej prejavujú aj rodičia z okolitých obcí. Poskytuje možnosť celodennej i poldennej formy edukácie deťom od 2 rokov.
Základné piliere
Duchovný rozmer
vzdelávania
Náboženská výchova je integrálnou súčasťou každého dňa. Hravou formou u detí podporujeme rozvoj morálnych a kultúrnych hodnôt založených na kresťanskom vnímaní človeka a sveta. Sme otvorení všetkým rodinám, ktoré rešpektujú naše hodnoty, bez ohľadu na ich svetonázor.
Kvalitná príprava
na školské vyučovanie
Systematicky a odborne prostredníctvom zaujímavých aktivít a cvičení stimulujeme u detí rozvoj určitej psychickej funkcie, trénujeme napríklad zrakovú a sluchovú diferenciáciu, vnímanie telesnej schémy a časového sledu, priestorovú a pravo-ľavú orientáciu, reč, hrubú a jemnú motoriku alebo grafomotoriku.
Úzka spolupráca rodiny
a školy
Neustále hľadáme nové, efektívne, tradičné i netradičné formy spolupráce s rodinami detí. Snažíme sa o vytvorenie kooperácie založenej na partnerskom vzťahu, vzájomnej dôvere a úcte, ústretovosti a pochopení. Uvedomujeme si, že úzka spolupráca materskej školy s rodičmi je dôležitá pre komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa.
Inkluzívne
vzdelávanie
Pedagogickým prístupom a rôznymi stratégiami vytvárame prostredie, v ktorom sa usilujeme o uspokojenie vzdelávacích potrieb každého dieťaťa. Snažíme sa o odstránenie bariér v prístupe k predprimárnemu vzdelávaniu aj pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, pre deti so zdravotným znevýhodnením či cudzincov alebo vojnových utečencov.
Čo ďalšie ponúkame?
Výchovu
k čnostiam
Vzdelávanie formou hry
a zážitkovo-skúsenostného učenia
Saunovanie a fyzioterapeutické cvičenia
pod vedením vlastného zdravotného maséra
Krúžkovú činnosť – Anglický jazyk,
Tréning fonematického uvedomovania
podľa D. B. Eľkonina
Útulne a účelne vybavené učebne
i ostatné priestory školy
Možnosť kontinuálneho vzdelávania
od materskej školy
po strednú školu „pod jednou strechou“
Spoznaj náš skvelý tím!
Mgr. Martina Ďuricová
Zástupkyňa riaditeľa školy, učiteľka
Charakteristika
Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach. Externe študovala na UMB v Banskej Bystrici odbor Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. V 1. atestačnej práci sa venovala problematike hodnotenia a sebahodnotenia detí predškolského veku. Svoje pedagogické zručnosti si počas svojej 27 ročnej praxe rozšírila absolvovaním množstva certifikovaných a akreditovaných vzdelávaní a kurzov. Jej silnou stránkou je inkluzívne vzdelávanie. Má bohaté pedagogické skúsenosti so vzdelávaním detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežných materských škôl.
Konzultačné hodiny: denne 11:30 – 12:30 (po telefonickom dohovore aj v inom čase)
Charakteristika
Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach. Externe študovala na UMB v Banskej Bystrici odbor Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie. V 1. atestačnej práci sa venovala problematike hodnotenia a sebahodnotenia detí predškolského veku. Svoje pedagogické zručnosti si počas svojej 27 ročnej praxe rozšírila absolvovaním množstva certifikovaných a akreditovaných vzdelávaní a kurzov. Jej silnou stránkou je inkluzívne vzdelávanie. Má bohaté pedagogické skúsenosti so vzdelávaním detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežných materských škôl.
Konzultačné hodiny: denne 11:30 – 12:30 (po telefonickom dohovore aj v inom čase)
Charakteristika
Úspešne ukončila Pedagogickú a sociálnu akadémiu blahoslavenej Laury v Trnave. Dosiahla kariérový stupeň – učiteľ s 1. atestáciou. Svoje pedagogické kompetencie si rozšírila absolvovaním rôznych vzdelávaní, seminárov i webinárov. Nakoľko má veľmi rada prírodu, v materskej škole inklinuje predovšetkým k environmentálnej výchove. Pod jej vedením deti formou hry, bádaním a experimentovaním objavujú svet a skúmajú javy okolo seba. Za dôležité považuje spokojnosť a šťastie ako detí, tak aj rodičov. Okrem prírody miluje hudbu a tanec. Pečie vynikajúce koláče.
Charakteristika
Pedagogické vzdelanie nadobudla v Trnave na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury. Svoju pedagogickú spôsobilosť si rozšírila štúdiom špeciálnej pedagogiky. Ovláda španielsky jazyk. Pri svojej práci kladie dôraz na rozvíjanie tvorivosti a emocionálneho sveta detí. Využíva rôznorodé aktivity ako kreslenie, maľovanie a dramatické hry, ktoré deťom prinášajú radosť a nové podnety. Vo voľnom čase rada číta. S obľubou siahne po kresťanskej literatúre, životopisoch inšpiratívnych ľudí či literatúre faktu. Svoju prácu miluje. S nadšením vykonáva činnosti, v ktorých môže v plnej miere zužitkovať svoju kreativitu. Rada kreslí, maľuje. V edukačnom procese veľmi často využíva metódy tvorivej dramatiky, ktoré obohacujú deti o nové skúsenosti a zážitky. Vo voľnom čase sa venuje fitness. Nepohrdne ani dobrou knihou.
Charakteristika
Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom, kde vyštudovala odbor Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Absolvovala aktualizačné vzdelávanie, ktorého obsahom bolo rozvíjanie bazálnej jazykovej a literárnej gramotnosti u detí predškolského a mladšieho školského veku. Napriek krátkej praxi je učiteľkou s rozvinutou empatiou k detským potrebám. Jej prioritou sú športové činnosti, hlavne tanec – aktivita plná radosti a šťastia.
Charakteristika
Vyštudovala Strednú pedagogickú školu v Turčianskych Tepliciach odbor Učiteľstvo pre materské školy. Charakterizuje ju bohatá pedagogická prax, zodpovednosť a spoľahlivosť. Počas svojej pedagogickej praxe absolvovala rôzne vzdelávania v oblasti predprimárneho vzdelávania. Láska k prírode a pohybu jej dodáva pozitívnu energiu, ktorú prenáša aj do svojej práce s deťmi. Medzi jej záľuby patrí turistika, hra na klavír a pečenie vianočných oblátok.
Charakteristika
Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo vyštudovala na Pedagogickej a sociálnej akadémii blahoslavenej Laury v Trnave. Svoje kompetencie si rozšírila absolvovaním vzdelávacích programov zameraných na rozvoj čitateľskej a digitálnej gramotnosti detí materskej školy. Voľný čas najradšej trávi v prírode, k čomu s láskou vedie aj deti. Zo spoločných vychádzok si vždy donesú množstvo prírodného materiálu, ktorý kreatívne využijú v ďalšej činnosti. Jej veľkou záľubou je turistika a šport.
Charakteristika
Pedagogické vzdelanie získala na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Žiari nad Hronom v odbore Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Počas svojej krátkej praxe absolvovala Komplexný vzdelávací program pre materské školy MAŠKO rozvíja a inovačné vzdelávanie Rozvoj grafomotoriky v predprimárnom vzdelávaní. Práca s deťmi ju baví a napĺňa. Má láskavý a trpezlivý prístup k deťom. Voľný čas trávi rada so svojou rodinou v prírode. Obľubuje tanec a šport. Vyznačuje sa empatiou a schopnosťou načúvať potrebám detí.
Kde nás nájdeš?
Katolícka spojená škola sv. Františka Assiského v Banskej Štiavnici pôsobí v priestoroch na ulici A. Gwerkovej-Göllnerovej 9 v tichom prostredí prírody Štiavnických vrchov a zároveň je len 5 minút od centra mesta.
Pre návštevníkov s osobným autom odporúčame aby si navigáciu nastavili na veľké platené parkovisko pod školou na ulici Mládežnícka 1505/23.
Viac info o škole